کد خبر: ۱۷۲۴
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۶
گل آل‌کثیر برای قهرمانی سرخ‌ها کافی بود
پرسپولیس پس از کسب ۴ عنوان قهرمانی پیاپی در لیگ برتر، امروز در مسابقه سوپر جام ۹۹-۹۸ در آزادی به مصاف تراکتور رفت و موفق شد با تک‌گل زیبای عیسی آل‌کثیر چهارمین قهرمانی پیاپی پوکر قهرمانی در سوپر جام را جشن بگیرد

اولین جام قرن جدید ایران به‌نام پرسپولیسپرسپولیس پس از کسب ۴ عنوان قهرمانی پیاپی در لیگ برتر، امروز در مسابقه سوپر جام ۹۹-۹۸ در آزادی به مصاف تراکتور رفت و موفق شد با تک‌گل زیبای عیسی آل‌کثیر چهارمین قهرمانی پیاپی در سوپر جام را جشن بگیرد.
تیم‌های فوتبال پرسپولیس و تراکتور به عنوان قهرمان لیگ برتر نوزدهم و قهرمان جام حذفی شامگاه امروز یکشنبه دیدار سوپرجام فوتبال ایران را در ورزشگاه آزادی برگزار کردند که این دیدار با برتری یک بر صفر سرخپوشان تهرانی به پایان رسید. عیسی آل کثیر (۶۱) برای پرسپولیس گل زد.


پرسپولیس در این دیدار با حامد لک، سیدجلال حسینی، محمدحسین کنعانی، مهدی شیری، سعید آقایی، میلاد سرلک، احمد نورالله‌ی، مهدی ترابی (۸۸ سیامک نعمتی (۹۴ علی شجاعی)، امید عالیشاه (۷۱ مهدی عبدی)، احسان پهلوان و عیسی آل‌کثیر (۷۱ شهریار مغانلو) به میدان رفت.

تراکتور تبریز
محمدرضا اخباری، هادی محمدی، محمدرضا خانزاده (۶+۹۰- سعید ایران‌خواه)، میلاد فخرالدینی، میثم تیموری (۷۴- اکبر ایمانی)، حمید بوحمدان، سید ابوالفضل رزاق‌پور، مهدی تیکدری، محمد قادری (۷۴- علی فتحی)، سامان نریمان‌جهان، محمد عباس‌زاده

پرسپولیس بازی را هجومی‌تر از حریف آغاز و سعی کرد و با فرار از جناحین و به خصوص از سمت چپ، دروازه حریف را تهدید کند. نخستین موقعیت جدی در دقیقه ۱۰ رخ داد که فرار مهدی ترابی از سمت چپ با پاس در عرض و خطرناک این بازیکن همراه شد که مدافعین تراکتور توپ را دفع کردند. در دقیقه ۱۶ و روی اشتباه مدافع و دروازه‌بان پرسپولیس، تراکتور می‌توانست به گل برسد، اما ضربه سامان نریمان‌جهان از کنار دروازه به بیرون رفت. دو دقیقه بعد این احمد نورالهی بود که با شوتی سنگین دروازه محمدرضا اخباری را تهدید کرد، اما واکنش این دروازه‌بان توپ را به کرنر فرستاد. پس از این توپ، بازیکنان تراکتور بودند که برای دقایقی توپ و زمین را در اختیار گرفتند و حتی می‌توانستند در دقیقه ۲۲ به گل برسند، اما شوت محکم بوحمدان به شکلی خطرناک از بالای دروازه به بیرون رفت.

بازی در اواسط نیمه نخست با سرعت بالایی دنبال می‌شد و دو تیم دائم به محوطه جریمه یکدیگر نزدیک می‌شدند، اما بی‌دقتی در پاس‌های آخر مانع از موقعیت‌سازی می‌شد. پس از وقت استراحتی که داور به خاطر گرمای هوا در دقیقه ۳۰ به دو تیم داد، بازی آرام‌تر دنبال شد و سرعت بازی کاسته شد. در ۱۵ دقیقه پایانی نیمه اول، توپ و میدان دست شاگردان یحیی گل محمدی بود، اما پرسپولیسی‌ها علیرغم نزدیک شدن به محوطه جریمه تراکتور، توان ایجاد فرصت‌های خطرناک روی دروازه تراکتور نداشتند تا بازی در این نیمه با تساوی بدون گل خاتمه پیدا کند.
اولین جام قرن جدید ایران به‌نام پرسپولیس
نیمه دوم هم با روال نیمه اول شروع شد و رسول خطیبی به شاگردانش تاکید کرده بود هدف اولشان گل نخوردن باشد. به همین خاطر همان دفاع منطم و کم اشتباه نیمه اول ادامه داشت تا اینکه در دقیقه ۶۱ امید عالیشاه با عبور از بازیکنان تراکتور در میانه میدان توپی را پشت محوطه جریمه برای عیسی آل کثیر ارسال کرد که این بازیکن پا به توپ وارد محوطه جریمه شد و پس از عبور از یار مستقیمش با ضربه‌ای فنی دروازه تراکتور را باز کرد. در ادامه تراکتور از لاک دفاعی خارج شد و تلاش برای رسیدن به گل تساوی را آغاز کرد. این اتفاق فضا را برای پرسپولیس باز کرد تا در ضدحملات دروازه مهمان تبریزی را تهدید کند.

در حالی که تراکتور تلاش می‌کرد به گل تساوی دست پیدا کند در دقیقه ۷۸ مهدی تیکدری خطایی را روی سعید آقایی انجام داد که با کارت قرمز مستقیم علی صفایی از بازی اخراج شد تا آب سردی بر پیکر تیمش بریزد. با این حال تیم تبریزی دست از تلاش برنداشت و حملاتی را روی دروازه سرخ پوشان پی ریزی کرد، اما نتوانست به دروازه برسد. در شرایطی که ۹۰ دقیقه بازی به پایان رسیده بود و بازی وارد ۶ دقیقه وقت اضافه شده بود سیامک نعمتی که اواخر بازی به زمین آمده بود به دلیل مصدومیت از ناحیه کتف راست مصدوم شد و جایش را به علی شجاعی داد. این دیدار در نهایت با برتری یک بر صفر پرسپولیس خاتمه یافت تا سرخ‌پوشان برای چهارمین بار فاتح این جام شوند.

پس از پایان بازی و در جشن قهرمانی سوپرجام فوتبال ایران که امشب در ورزشگاه آزادی انجام شد، یحیی گل‌محمدی شادمان از قهرمانی تیمش در کنار شاگردان خود بود و جام قهرمانی را در کنار سیدجلال حسینی و حسین کنعانی‌زادگان و البته دیگر سرخ‌پوشان بالای سر برد تا این‌چنین ضیافت پنجمین قهرمانی دوران مربیگری یحیی گل‌محمدی در ورزشگاه آزادی به پا شود.
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
محمد مصطفی نخست وزیر جدید تشکیلات خودگردان فلسطین شد title
با حکم ریاست تشکیلات خودگردان، «محمد مصطفی» به عنوان نخست وزیر جدید فلسطین کابینه خود را معرفی کرد
مردمان سنگی در شهری سنگی در ایتالیا title
انسان‌هایی که به یکباره و توسط آتفشان شهر با گداخته‌های مذاب تبدیل به سنگ می‌شوند و به همان شکل در شهر می‌مانند و شهر تبدیل می‌شود به موزه‌ای از انسان‌های سنگ شده.
جزئیات عملیات تروریستی در مسکو/ عامل حمله تروریستی مسکو مشخص شد + فیلم title
در پی حمله حداقل سه نفر با لباس شبه نظامی به طبقه همکف یک تالار کنسرت در شهر کروکوس در نزدیکی مسکو و تیراندازی با سلاح‌های خودکار به سمت حاضرین در این تالار و پرتاب نارنجک، بیش از 40 نفر کشته و حداقل یکصد نفر زخمی شده‌اند.
هایده و معین خواننده های مورد علاقه علی پروین و حسن روشن title
اسطوره پرسپولیسی‌ها در پاسخ به اینکه علاقه‌اش به صدای کدام خواننده است؟ بعد از اینکه حسن روشن نام معین را به زبان آورد، گفت: من صدای خانم هایده را دوست دارم و گوش می‌دهم!
کاوشگرِ استقامت محموله‌های حاوی سنگ و خاک مریخ را جمع آوری کرد + فیلم title
تصویری از محموله‌های حاوی سنگ و خاک در سطح مریخ که توسط کاوشگرِ استقامت انبار شده اند. این‌ محموله‌ها آماده میشوند تا با ماموریت بعدی ناسا، به زمین پرتاب شوند.
انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه آغاز شد title
رای دهندگان روسی در شرق دور روسیه شامل «کامچاتکا»، «چوکوتکا» و سایر نواحی این منطقه ۸ صبح امروز (جمعه) به وقت محلی آرای خود را برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ روسیه به صندوق رای انداختند.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
برگزیده
پیام نوروزی رهبر انقلاب جهش تولید با مشارکت مردم در سال ۱۴۰۳ title
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳ ضمن تبریک عید نوروز به ملت ایران به‌ویژه خانواده‌های ایثارگران و همه ملت‌هایی که نوروز را گرامی می‌دارند، سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کردند.
اعلام ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن تاریخی در نوروز title
ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی در نوروز ۱۴۰۳ و لیالی قدر اعلام شد.
محدودیت بانکی برای کسانی که ارز مسافرتی گرفته‌اند و مسافرت نرفته‌اند title
بانک مرکزی اسامی خریداران ارز مسافرتی را که سهمیه ارز را تحویل گرفته، ولی بلیط‌شان را کنسل کرده‌اند، دریافت کرده است و بناست تغییرات مهمی در خدمات بانکی به این افراد اعمال شود. یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت ارز در ایام نزدیک به سال نو، در سال جاری و سنوات قبل، افزایش تقاضا در بازار ارز است که موجب تشدید دلالی و سوداگری هم می‌شود.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
نتانیاهو چه قولی داده بود به بایدن؟ title
اسکای نیوز عربی در گزارشی امروز از عدم تمایل جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای گفتگو با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل خبر داد.