کد خبر: ۱۶۸۶
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۸
امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه به میان گروهی از دانشجویان و رستوران‌داران رفته بود تا در مورد چگونگی اوضاع زندگی بعد از کرونا، با آن‌ها صحبت کند که فردی با سردادن شعار‌هایی ناگهان به صورت او سیلی زد.

لحظه سیلی خوردن امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه، امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه به میان گروهی از دانشجویان و رستوران‌داران رفته بود تا در مورد چگونگی اوضاع زندگی بعد از کرونا، با آن‌ها صحبت کند که فردی با سردادن شعار‌هایی ناگهان به صورت او سیلی زد.

مردی که به ماکرون سیلی زد، انگیزه خود را تشریح کرد

مردی که چند روز پیش با زدن سیلی به صورت رئیس‌جمهور فرانسه خبرساز شد در جلسات بازجویی انگیزه‌اش از این کار را خشم از «افول فرانسه» توصیف کرده است.

دامیل تارل ۲۸ ساله قرار است امروز در نخستین جلسه دادگاه خود حاضر شود و احتمال می‌رود به زندان محکوم شود.

دادستان‌های فرانسه پیش از این گفته‌اند تارل، به حمله به امانوئل ماکرون اعتراف کرده، اما گفته که این کار را بدون برنامه‌ریزی قبلی انجام داده است.

او در جلسات بازجویی گفته که با جنبش موسوم به «جلیقه‌زردها» که اعتراضاتشان دولت ماکرون را با مشکلات عدیده‌ای مواجه کرد ارتباطاتی داشته است.

یک دادستان فرانسوی در بیانیه‌ای چهارشنبه گفت: «او گفت که با تصمیم آنی و بدون فکر این کار را برای نشان دادن نارضایتی‌اش انجام داده است.»

حمله تارل به امانوئل ماکرون در روز چهارشنبه در دنیا خبرساز شد. ماکرون ساعاتی بعد‌تر گفت که خشم و نفرت، تهدیدی علیه دموکراسی محسوب می‌شود.

این اتفاق، هنگام سفر ماکرون به منطقه «دروم»، واقع در جنوب شرقی فرانسه رخ داد. ماکرون این سفر را در فاصله کمتر از یک سال مانده به انتخابات ریاست‌جمهوری برای سنجش وضعیت کشور بعد از بیماری همه‌گیر کرونا انجام می‌داد.

آشنایان تارل او را فردی بی‌حاشیه توصیف کرده‌اند. دادستان فرانسه گفت وی عضو هیچ گروه سیاسی یا شبه‌نظامی نبوده است.

دادستان‌های فرانسوی گفته‌اند از منزل مرد دیگری که همراه با تارل دستگیر شده سلاح کشف شده است. او در ارتباط با حمله به ماکرون متهم نخواهد شد، اما به دلیل نگهداری غیرقانونی سلاح در دادگاه محاکمه می‌شود.

برچسب ها
ارسال نظرا‌ت
پربازدیدها