کد خبر: ۱۶۸۱
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۱
انتقام با هنرنمایی سردار و طارمی، تیم ملی ایران با شکست بحرین در منامه سرنوشت خود را در راه صعود به جام جهانی ۲۰۲۲ تغییر داده و امیدهایشان به صعود از مرحله گروهی مقدماتی جام جهانی را افزایش دادند

انتقام با هنرنمایی سردار آزمون و مهدی طارمی، تیم ملی ایران با شکست بحرین در منامه سرنوشت خود را در راه صعود به جام جهانی ۲۰۲۲ تغییر داده و امیدهایشان به صعود از مرحله گروهی مقدماتی جام جهانی فوتبال را افزایش دادند

دوشنبه 17 خرداد 1400

مرحله دوم انتخابی جام جهانی در قاره آسیا

ایران – بحرین ساعت 21

 

ترکیب ایران

علیرضا بیرانوند، صادق محرمی، احسان حاجی صفی، شجاع خلیل زاده، میلاد محمدی، مهدی طارمی، وحید امیری، محمد حسین کنعانی زادگان، احمد نوراللهی، علی قلی زاده و سردار آزمون

ایران ۳ _ بحرین صفر تقدیم به شیخ‌سلمان و AFC

ترکیب بحرین

سید محمد جعفر، سید رضا عیسی، ولید الحیام، احمد نبیل، حمد شمسان،  علی حرم، جاسم الشیخ، کمیل الاسود، مهدی حمیدان، محمد مرهون و محمد الرمیحی

 

کارت زرد

ایران: محمدحسین کنعانی زادگان (45)

بحرین: احمد نبیل (31)/ علی حرم (51)

 

تعویض ها

ایران: سامان قدوس به جای میلاد محمدی (46)/ سعید عزت‌اللهی به جای وحید امیری (68)/ مهدی ترابی به جای سردار آزمون (73)/ مرتضی پورعلی گنجی به جای محمدحسین کنعانی زادگان (83)/ مهدی قایدی به جای علی قلی زاده (83)

بحرین: الاسواد به جای الملود (62)/ عبداللطیف به جای الشیخ (69)

نیمه نخست

تیم ملی ایران با برتری پرگل مقابل بحرین ضمن شکستن طلسم ۵۰ساله پیروز نشدن در خاک این قسمت از خاک سابق خود، به صعود امیدوار شد.

تا دقیقه ۱۰: دو تیم در ابتدای بازی رو به بازی مستقیم آوردند و پاس‌های اشتباه زیادی در پنج دقیقه ابتدایی رد و بدل شد. در این دقایق بحرین توانست حمله نصفه و نیمه‌ای از جناح راست داشته باشد که ارسال بازیکنان بحرین توسط بیرانوند مهار شد. بحرینی‌ها در ادامه بازی را بیشتر در اختیار داشتند و در دقیقه ۷ نفوذ خطرناکی از جناح راست دفاع ایران به داخل محوطه جریمه داشتند که حاج‌صفی در این صحنه هوشیار بود و پاس کات‌بک بازیکن بحرین را دور کرد. بالاخره در دقیقه ۱۰ ایران اولین موقعیتش را به دست آورد که مهدی طارمی با فرار از میان مدافعان بحرین توانست ضربه سر بزند اما دروازه‌بان بحرین هوشیار بود و توانست توپ را مهار کند.

دقیقه ۱۱: شوت محکم الحمیدان از پشت محوطه جریمه با اختلاف از بالای دروازه ایران به بیرون رفت.

برنامه تیم‌ملی تا دقیقه ۱۵ برخلاف بازی با هنگ کنگ استفاده از پاس‌های قطری و بلند بود که کمکی به ایجاد موقعیت گل‌زنی نکرد. پرس از جلوی بازیکنان بحرین در این دقایق یکی از دلایل روی آوردن بازیکنان ایران به این سبک بازی است.

دقیقه ۱۸: شوت محکم نوراللهی از فاصله دور به مدافعان بحرین برخورد کرد و به بیرون رفت.

دقیقه ۱۹: سردار آزمون روی ارسال خوب قلی‌زاده از نقطه کرنر توانست ضربه سرش را بالاتر از همه بزند اما مدافع بحرین پیش از رسیدن توپ به دروازه، توپ را دفع کرد.

دقیقه ۲۰: حرکت تکنیکی علی قلی‌زاده از جناح راست با پاس او به پشت محوطه جریمه همراه شد که احسان حاج‌صفی خودش را به توپ رساند و شوت سرکشی زد که دروازه‌بان بحرین دو ضرب توپ را مهار کرد و نگذاشت سردار آزمون از توپ دوم استفاده کند. تیم‌ملی در این دقایق توپ و میدان را در اختیار گرفته است.

دقیقه ۲۳: مدافعان بحرین مانع از رسیدن پاس در عمق خوب احمد نوراللهی به سردار آزمون شدند تا مهاجم تیم‌ملی با دروازه‌بان بحرین تک به تک نشود.

دقیقه ۲۶: شوت جاسم شیخ از پشت محوطه جریمه با اختلاف از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۳۰: مهدی طارمی با فرار از بین مدافعان بحرین توانست در داخل محوطه جریمه این تیم شوت‌زنی کند اما دروازه‌بان بحرین شوت طارمی را مهار کرد.

دقیقه ۳۱: مهدی طارمی دوباره از میان مدافعان بحرین فرار کرد اما احمد نبیل که آخرین مدافع بحرین بود، او را قبل از رسیدن به محوطه جریمه با تکل سرنگون کرد که داور فقط به دادن کارت زرد بسنده کرد.

دقیقه ۳۲: مهدی طارمی پشت ضربه ایستگاهی‌ای که خودش گرفته بود ایستاد تا شاید بتواند دروازه بحرین را باز کند اما شوتش به دیواره دفاعی برخورد کرد.

دقیقه ۳۶: علی قلی‌زاده پس از دریبل دو بازیکن بحرین از پشت محوطه جریمه اقدام به شوت‌زنی کرد که ضربه‌اش با اختلاف زیادی به بیرون رفت.

دقیقه ۳۸: شوت مرهون از پشت محوطه جریمه با اختلاف زیادی از کنار دروازه ایران به بیرون رفت.

دقیقه ۴۰: مرهون با فرار از جناح راست دفاع ایران با بیرانوند تک به تک شد اما دخالت بیرانوند و مدافعان ایران مانع از گل‌زنی مهاجم بحرین شد.

تا پایان نیمه نخست: در ادامه بازی در اختیار ملی‌پوشان ایران بود اما شاگردان اسکوچیچ نتوانستند موقعیت گل‌زنی ایجاد کنند تا این نیمه با تساوی بدون گل به پایان برسد. در این دقایق حسین کنعانی‌زادگان با کارت زرد داور جریمه شد.

نیمه دوم

دقیقه ۴۷: شوت روی پای سامان‌قدوس از پشت محوطه جریمه را محمد جعفر جمع کرد.

ایران یک - بحرین صفر (دقیقه ۵۴: سردار آزمون): مهدی طارمی تا پشت محوطه جریمه بحرین نفوذ کرد که پاس در عمق او به پشت مدافعان حریف را سردار آزمون با فرار تماشایی و ضربه بغل پا زد تا گل اول ایران به ثمر برسد.
ایران یک - بحرین صفر سردار آزمون مقدماتی جام جهانی 2022


دقیقه ۵۸: پاس در عمق چشم‌نواز سامان قدوس را مهدی طارمی برای سومین بار در این بازی نتوانست استفاده کند و شوت محکم او با اختلاف زیادی از بالای دروازه بحرین به اوت رفت.

ایران ۲ - بحرین صفر (دقیقه ۶۱: سردار آزمون): توپ‌گیری عالی ملی‌پوشان ایران در میانه زمین یک ضد حمله خوب به وجود آورد که باز هم پاس در عمق دیدنی از مهدی طارمی و فرار تند و تیز سردار آزمون را این مهاجم تیم ملی با عبور دادن توپ از بین پا‌های دروازه‌بان بحرین تبدیل به گل دوم کرد.

ایران یک - بحرین صفر سردار آزمون مقدماتی جام جهانی 2022

دقیقه ۷۳: سه دریبل چشم‌نواز سامان قدوس و پاس این بازیکن برای علی قلی‌زاده را او با ضربه فنی از بالای دروازه بحرین به بیرون زد.

ایران ۳ - بحرین صفر (دقیقه ۷۹: مهدی طارمی): مهدی ترابی در سمت چپ زمین با توپ‌گیری خوب به احمد نوراللهی رساند که در ادامه پاس در عرض او به مهدی طارمی را این بازیکن با مهار توپ و ضربه بغل پا تبدیل به گل سوم ایران کرد.

ایران سه - بحرین صفر مهدی طارمی مقدماتی جام جهانی 2022

دقیقه ۸۲: ارسال زیبای علی قلی‌زاده با پای چپ با ضربه سر سعید عزت اللهی از کنار تیرک عمودی دروازه بحرین به اوت رفت.

دقیقه ۸۸: مهدی قایدی در سمت چپ محوطه جریمه مهدی طارمی را صاحب توپ کرد که او با عبور از گلر بحرین از زاویه بسته مجدداً توپ را به قایدی برگشت داد که شوت محکم زمینی این بازیکن از کنار دروازه راهی اوت شد.

 

در حاشیه

سردار آزمون مهاجم تیم ملی فوتبال ایران که با دو گل در پیروزی 3 بر صفر ایران مقابل بحرین نقش پررنگی داشت درباره این پیروزی گفت: تبریک می‌گویم و این برد برای مردم کشورم است. به خودم قول داده بودم تمام توانم را برای این بازی بگذارم. کسی را که به کشورم توهین کند، فراموش نمی‌کنم و بعد از بازی رفت روزشماری می‌کردم که به این بازی برسیم. در همین زمین بود که هنگام سرود به ما توهین کردند و همانجا به خودم قول دادم اشک‌شان را در بیاورم.

خبرنگار بحرینی در نشست خبری پس از بازی ایران و بحرین که به‌ شکست سنگین تیم کشورش انجامید، مشخصا در پی ایجاد حاشیه بود که با پاسخ های حالی اسکوچیچ مواجه شد.

به گزارش تابناک ورزشی، خبرنگاران بحرینی که به شدت از شکست سه بر صفر در منامه عصبی بودتد، اسکوچیچ را سوال پیچ کردند اما خونسردی سرمربی کروات ایران، صحنه های جالبی را در کنفرانس ایجاد کرد.

یک خبرنگار بحرینی خطاب به سرمربی تیم ملی گفت: گل اول ایران در شرایط مشکوک به آفساید به ثمر رسید و گلهایی که زدید بازیکن محور بود و تاکتیک خاصی از تیم ایران ندیدیم که اسکوچیچ پاسخ داد: ما سه گل در این دیدار به ثمر رساندیم و می توانستیم دو گل دیگر هم بزنیم. در واقع کیفیت خود را نشان دادیم.حتی اگر یک گل از آن کم کنیم، باز هم دو گل دیگر به ثمر رساندیم.

خبرنگار کشور میزبان در ادامه خطاب به سرمربی ایران گفت که به تیم بحرین توهین نکند که اسکوچیچ پاسخ داد: اینگونه نیست. شما باید افتخار کنید که به تیم بزرگی مثل ایران بازی را واگذار کردید.

وی در خصوص اینکه آیا داوری این بازی مشکل نداشت، گفت:خیر. به هرحال نمایندگان داوری از AFC  هستند و ما آنچه که می خواستیم از لحاظ تاکتیکی اجرا کردیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال در پاسخ به این سوال که تاکتیک تیم ملی ایران چه بود، گفت: تاکتیکی که انتخاب کردیم، نتیجه اش این بود که سه بر صفر این دیدار را برده و از این پیروزی احساس غرور می کنیم.

اسکوچیچ در پاسخ به این سوال که انتظار چنین بازی را داشتید؟گفت: قبلا هم گفته بودم که تیم بحرین قابل احترام است و ما تلاش خیلی زیادی کردیم که برای دیدار آماده شویم.من بازی بحرین با اوکراین را دیده بودم و آنها نشان دادند مربی خوبی در اختیار دارد.  نباید فراموش کنیم که تیم ملی ایران هم در رده بندی فیفا در جایگاه خوبی قرار دارد و تیم قابل احترامی است.

وی در پاسخ به این سوال که تفاوت بین نیمه اول و دوم بازی با بحرین چیست گفت: در نیمه اول در بازی سازی کمی مشکل داشتیم. در نیمه دوم سعی کردیم با آوردن سامان قدوس کنترل میانه زمین را نگه داریم چرا که سامان قدوس بازیکنی است که توپ را نگه می دارد و با مکثی که ایجاد می‌کند، بازی را آرام  و در بازیسازی به ما خیلی کمک کرد. در نیمه اول دفاع ها توپ‌های بی هدف و بلند می‌زدند که ما این را نمی خواستیم. در بازیسازی کمی مشکل داشتیم.

 

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
آموزش گرفتن خروجی و بکاپ از انواع اطلاعات تلگرام title
در صورتی که نیاز به گرفتن خروجی و بکاپ از اطلاعات خود در تلگرام دارید، در ادامه می‌توانید آموزش استخراج داده‌های Telegram را مشاهده کنید.
آشنایی به شکل بلایند دیت یعنی چی؟ title
‌نمی‌توان بلایند دیت را پدیده‌ای بیگانه و مغایر با فرهنگ ایرانی دانست خصوصا که می‌تواند یکی از راه‌های آشنایی افراد برای روابط عاطفی و ازدواج در نظر گرفته شود. به تازگی هم برنامه‌ای که اصطلاحا نسخه اسلامی بلایند دیت است ساخته شده، هر چند ساخت ورژن اسلامی بلایند دیت انتقادات زیادی را بین کاربران برانگیخته است.
وکس صورت در دوران قاعدگی ضرر دارد؟ title
خدمات زیبایی مثل مانیکور، پدیکور، اپیلاسیون و… به بخش جدایی‌ناپذیر زندگی روزمره‌ تبدیل شده‌اند.
تفاوت قاضی ایستاده و قاضی نشسته چیست؟ title
در یک تقسیم‌بندی کلی قضات به دو عنوان قاضی ایستاده و قاضی نشسته تقسیم می‌شود. قاضی ایستاده به دادیار، دادستان و بازپرس، گفته می‌شود و قاضی نشسته به قاضی صدور حکم گفته می‌شود.
پلمپ قدیمی‌ترین پیتزا فروشی تهران بخاطر حجاب! title
پیتزا "داوود" قدیمی‌ترین پیتزا فروشی تهران به دلیل عدم رعایت حجاب پلمب شد
بعد از ۱۸ سال نمی‌دانم ناصر عبداللهی را کشته‌اند یا نه؟ title
«ناصر را زده بودند، اما این‌که چه کسی این‌کار را کرد من هیچ‌وقت نفهمیدم»؛ این‌ها گفته‌های فاطمه فهیمی، همسر ناصر عبداللهی است. پس از ۱۸ سال، او در مصاحبه خود روایتی جدید از مرگ پرابهام خواننده مشهور دارد. کسی که به گفته خودش در تمام این سال‌ها متهم به قتل همسرش بوده، اما قانون به او اجازه نداده تا او را پیگیری قضایی کند. این پرونده عبداللهی بدون پیگیری پدر و پسران عبداللهی مختومه اعلام شد و هرگز عاملان مرگش شناخته و مجازات نشدند.
سرعت اینترنت در ایران چطوره؟ title
با وجود گزارش جدید اسپیدتست در ماه مارس ۲۰۲۴ که حاکی از بهبود وضعیت سرعت اینترنت ایران است، جایگاه ایران در رده‌بندی کلی نسبت به دیگر کشور‌ها افت داشته است.
برگزیده
لیلاز: اسرائیل می‌خواهد ما را وارد یک درگیری بزرگ کند title
سعیدلیلاز، اقتصاددان: بدون شک، نتانیاهو (نه اسراییل) از رویارویی که با ایران خواهد داشت، منافعی برداشت می‌کند، اما منافع کلان ایران این است که وارد این دام و این بازی نشود، چراکه ایران به هر حال قدرت‌نمایی خود را انجام داده است. شاه‌کلید حرف من این است، ما در صحنه خاورمیانه برد ژئوپلیتیک داشته‌ایم، نباید این برد ژئوپلیتیک را با یک باخت تاکتیکی تعویض کنیم. این خواسته مهم اسراییل است که برد ژئوپلیتیک ایران را با یک باخت تاکتیکی عوض کند. ایران نباید تن به این اشتباه دهد و تن هم نخواهد داد
توصیه مهم رهبر انقلاب به ارتش جمهوری اسلامی ایران title
حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمودند: جا دارد که امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران را «حزب‌الله» بنامیم. هر چه می‌توانید، در این خطِّ حزب‌اللّهی جلو بروید.
رئیسی: وعده صادق هیمنه شکست‌ناپذیری اسرائیل را فرو ریخت title
رئیس‌جمهور گفت: بعد طوفان الاقصی، وعده صادق هیمنه اسرائیل را فرو ریخت و ثابت کرد قدرت آن‌ها تارعنکبوتی است.
رئیسی: ایستادگی یمن معادلات را به‌نفع غزه رقم خواهد زد title
رئیس‌جمهور با اشاره به ابتکارات دلاورانه مجاهدان یمنی در جهت توقف نسل‌کشی ملت فلسطین تصریح کرد: ایستادگی و مقاومت ملت قهرمان یمن کنار ملت فلسطین قطعاً در بازدارندگی جنایات رژیم صهیونیستی مؤثر است و معادلات را به‌نفع مردم مظلوم غزه رقم خواهد زد.
گزارش ارتش رژیم صهیونیستی از جزئیات حمله ایران title
سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی گفت: ایران شب گذشته بیش از ۳۰۰ موشک بالستیک و پهپاد و موشک کروز شلیک کرد.
سقوط بازار‌های مالی جهان پس از پاسخ ایران به تجاوزات رژیم صهیونیستی title
پاسخ گسترده موشکی و پهپادی ایران به اقدامات تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی، بازار‌های مالی دیجیتال را دچار نوسان شدید کرده است.