کد خبر: ۱۶۷۱
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۵
مرحله اول مقدماتی جام جهانی
تیم ملی فوتبال ایران در نخستین بازی خود در دور برگشت مرحله اول مقدماتی جام جهانی، با سه گل هنگ‌کنگ را شکست داد. ملی‌پوشان ایران با برتری ۳ بر یک مقابل هنگ‌کنگ به استقبال دیدار حساس مقابل بحرین رفتند.

تیم ملی فوتبال ایران در نخستین بازی خود در دور برگشت مرحله اول مقدماتی جام جهانی، با سه گل هنگ‌کنگ را شکست داد. ملی‌پوشان ایران با برتری ۳ بر یک مقابل هنگ‌کنگ به استقبال دیدار حساس مقابل بحرین رفتند.

با وجود زمان کم برای انجام اردو و تدارکات نه‌چندان مناسب، تیم ملی فوتبال ایران گام اول خود در دور برگشت مرحله اول مقدماتی جام جهانی را با یک پیروزی روحیه‌بخش پشت سر گذاشت.

به گزارش "مخاطب ۲۴"، تیم ملی فوتبال ایران در چهار مسابقه اخیرش در مرحله گروهی مقدماتی جام جهانی در قاره آسیا فقط ۶ امتیاز کسب کرد و با یک بازی کمتر نسبت به چهار رقیب دیگر خود در جایگاه سوم جدول گروه ایستاد، اما شاگردان اسکوچیچ برای زنده نگه داشتن امیدهایشان برای صعود به مرحله نهایی باید چهار برد به دست می‌آوردند که امروز در نخستین گام در دور برگشت، موفق شدند با گل‌های علی قلی‌زاده، وحید امیری و کریم انصاری‌فرد در مقابل تک گل غافلگیر کننده‌ای که وارد دروازه ایران شد، به برتری ۳ بر یک برسند و با این برد به استقبال دیدار با بحرین بروند.

هفته ششم مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲- قاره آسیا- گروه C
پنج‌شنبه: ۱۴۰۰/۰۳/۱۳؛ ساعت: ۱۹ (به وقت ایران)
استادیوم: شیخ علی بن محمد آل خلیفه/ بدون تماشاگر
داور: ادهم المخادمه (اردن) / کمک‌ها: احمد مونس نادی و محمد الکاف/ داور چهارم: یعقوب الباقی (عمان).


اخطار

مهدی ترابی (۱+۹۰) از ایران

تیم ملی فوتبال ایران مرحله اول مقدماتی جام جهانی هنگ‌کنگ دراگان اسکوچیچ

تیم ملی ایران
علیرضا بیرانوند
محمدحسین کنعانی‌زادگان
شجاع خلیل‌زاده
صادق محرمی
وحید امیری
سعید عزت‌اللهی (۵۸- میلاد محمدی)
احمد نوراللهی
علیرضا جهانبخش (۵۸- سامان قدوس)
علی قلی‌زاده (۸۰- کریم انصاری‌فرد)
مهدی طارمی (۶۹- مهدی ترابی)
سردار آزمون (۶۹- کاوه رضایی)
سرمربی: دراگان اسکوچیچ


تیم ملی هنگ‌کنگ
یاپ هونگ فای
فونگ هینگ وا
هلیو خوزه گونکالوس
تیسوی وانگ کیت
تانگ کین من
لئونگ وون چونگ (۷۰- وونگ وای)
هوانگ یانگ
دیگو الی موریرا
چان شینیچی
سون مینگ هیم
اور متئو اِلیوت
سرمربی: میکا ماتی پاتِلاینن


شرح گل


ایران یک - هنگ‌کنگ صفر (دقیقه ۲۳: علی قلی‌زاده): همکاری صادق محرمی و  از جناح راست زمین را قلی‌زاده با عبور از مدافع مقابل خود تبدیل به موقعیت خطرناکی کرد که ضربه فنی پای چپ او از روی خط عرضی زمین پس از برخورد به یک بازیکن هنگ‌کنگ و تغییر جهت، در ادامه با ناکامی دروازه‌بان در دفع توپ به تیرک دوم برخورد کرد و تبدیل به گل شد.
تیم ملی فوتبال ایران ۳- هنگ‌کنگ ۱ علی قلی‌زاده


ایران ۲ - هنگ‌کنگ صفر (دقیقه ۶۱):

تیم ملی فوتبال ایران ۳- هنگ‌کنگ ۱ وحید امیری توپ ارسالی از جناح راست زمین توسط صادق محرمی را مدافع هنگ‌کنگ به شکل ناقص دفع کرد تا توپ به وحید امیری برسد و او با شوت سر ضرب که در میانه راه به هوانگ یانگ برخورد داشت و تغییر جهت داد، با عبور از روی دستان یاپ هونگ تبدیل به گل شود.


ایران ۳ - هنگ‌کنگ صفر (دقیقه ۸۴: کریم انصاری‌فرد): پاس در عمق سامان قدوس و حرکت تکنیکی و نفوذ مهدی ترابی از سمت چپ زمین، فرصت خوبی برای تیم ملی ایران به وجود آورد که پاس در عرض او به محوطه ۶ قدم و مقابل دروازه خالی هنگ‌کنگ توسط کریم انصاری‌فرد تبدیل به گل سوم ایران شد.

ایران ۳ - هنگ‌کنگ ۱ (دقیقه ۸۵: چنگ سیو وان): ارسال وونگ وای از جناح چپ زمین و سمت راست خط دفاعی ایران را متئو الیوت با ضربه سر زد که توپ پس از برخورد به تیرک افقی دروازه روی خط فرود آمد که در ادامه سیو وان تعویضی توپ را تبدیل به گل کرد.

در حاشیه

* وحید امیری پس از انجام بازی به‌عنوان مدافع چپ در پرسپولیس، در تیم ملی نیز در همین پست مقابل هنگ‌کنگ به میدان رفته است.
* صادق محرمی پس از رفع مصدومیت طولانی مدت و انجام یک بازی برای دینامو زاگرب در لیگ یک کرواسی، به ترکیب تیم ملی هم بازگشته است.
* زوج کنعانی‌زادگان و خلیل‌زاده که سال گذشته در پرسپولیس می‌دیدیم، دوباره در تیم ملی شکل گرفته است.
* عزت‌اللهی و نوراللهی، دو هافبک تیم ملی را تشکیل می‌دهند؛ اتفاقی که تاکنون در ترکیب ایران نیفتاده بود.
* جهانبخش در بازگشت به فهرست تیم ملی، به ترکیب هم رسیده و به‌عنوان وینگر راست به میدان رفته است.
* نام محمدرضا اخباری، مرتضی پورعلی‌گنجی، کمال کامیابی‌نیا و جعفر سلمانی در فهرست ۲۳ نفره تیم ملی ایران دیده نمی‌شود.
* وضعیت زمین چمن ورزشگاه محل این مسابقه شرایط نامساعدی دارد و پستی و بلندی‌های زیاد کاملا قابل مشاهده است.

* کریم باقری برای نخستین بار به‌عنوان عضو کادر فنی تیم ملی روی نیمکت نشسته است.


دراگان اسکوچیچ: از نتیجه راضی‌ام، از گلی که خوردیم ناراضی/ از پس آب و هوا برآمدیم

دراگان اسکوچیچ پس از پیروزی ۳ بر یک تیم ملی ایران مقابل هنگ‌کنگ در چارچوب انتخابی جام جهانی گفت: از نتیجه بازی برای شروع این مسابقات خیلی راضی هستم. شرایط آب و هوایی هم سخت بود. از پس این موضوع به خوبی برآمدیم.

سرمربی تیم ملی ادامه داد: با تیمی مسابقه می‌دادیم که اکثر بازی را در یک سوم دفاعی بازی کرد. بازی را برای ما سخت کرده بودند و یک مقدار ضد فوتبال بازی کردند. بازی را با نتیجه خوبی تمام کردیم. به نفرات کلیدی استراحت دادیم که فشار همه مسابقه روی آن‌ها نباشد.

وی خاطرنشان کرد: تنها چیزی که از آن رضایت نداشتم، دریافت گل از هنگ‌کنگ بود. نباید چنین گل‌هایی را دریافت کنیم و باید تمرکز خودمان را حفظ کنیم. ما اطلاعات کمی از روش بازی هنگ‌کنگ داشتیم چرا که مدت‌هاست بازی نکرده بودند. برتری خودمان را در طول مسابقه حف کردیم و شانس‌های خوبی داشتیم و هر کس که بازی را دید، می‌فهمید که کدام تیم دست بالاتر را دارد.

اسکوچیچ درباره اینکه با توجه به اینکه بازی آخر تیمش هم در همین ورزشگاه است، چه برنامه‌ای دارند، گفت: فکر می‌کنم که زمان کافی برای بهتر کردن این زمین وجود نداشته باشد. انتظار داشتم که شرایط مسابقه برای همه تیم‌ها یکسان باشد. ما با عراق در این زمین بازی می‌کنیم، اما تیم‌های دیگر در این زمین بازی نمی‌کنند. هر چه باید می‌گفتم را گفتم. ما در هر دو نیمه فشار را روی محوطه جریمه حریف حفظ کردیم، اما هر دو منطقه کیفیت خوبی نداشت. چاره‌ای نداریم و باید روی کار خودمان تمرکز کنیم.

این سرمربی کروات با بیان اینکه از الان تمرکز او روی بازی با بحرین است، اظهار کرد: بازی با هنگ‌کنگ تمام شد. ما به بحرین فکر می‌کنیم. سعی می‌کنیم بازی به بازی پیش برویم. باید به اندازه کافی باهوش باشیم و تمرینات ریکاوری را انجام دهیم و تورنمنت را به خوبی تمام کنیم.

وی در واکنش به اینکه تیمش رفته رفته هماهنگ‌تر خواهد شد چرا که در گذشته فقط با سوریه بازی کرده است گفت: بازی‌ها را با هم یکی نمی‌کنیم. هر بازی داستان متفاوت خود را دارد. تمرکز ما روی بازی با بحرین است. فعلا فقط به این بازی فکر می‌کنیم. ما تیم خوبی داریم و به قدرت خودمان ایمان داریم. می‌دانیم چطور از موانع رد شویم و مشکلات را حل کنیم.

برنامه ادامه دیدار‌های گروه C

پنجشنبه، ۱۳ خرداد
بحرین - کامبوج، ساعت ۲۱، ورزشگاه ملی بحرین

دوشنبه، ۱۷ خرداد
عراق - کامبوج، ساعت ۱۹، ورزشگاه شیخ محمد آل خلیفه
ایران - بحرین، ساعت ۲۱، ورزشگاه ملی بحرین

جمعه، ۲۱ خرداد
کامبوج - ایران، ساعت ۱۹، ورزشگاه شیخ محمد آل خلیفه
هنگ‌کنگ - عراق، ساعت ۲۱، ورزشگاه ملی بحرین

سه‌شنبه، ۲۵ خرداد
ایران- عراق، ساعت ۲۱، ورزشگاه شیخ محمد آل خلیفه
بحرین - هنگ‌کنگ، ساعت ۲۱، ورزشگاه ملی بحرین

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
شب اول قبرِ کسانی که دفن نمی‌شوند چگونه است؟ title
آیا افرادی که بعد از چند روز از فوت شدنشان دفن می‌شوند و یا اصلا دفن نمی‌شوند و مثلا در دریا رها می‌شوند و یا شکار حیوانات درنده می‌شوند هم شب اول قبر را خواهند داشت؟
زهره حمیدی: بعد از ابتلا به سرطان انسان دیگری شدم title
زهره حمیدی با اشاره به وضعیت سلامتی خود بعد از ابتلا به سرطان بیان کرد که این روز‌ها حال خوبی دارد و چند جلسه شیمی درمانی انجام داده است.
اینترنت در روز‌های کنکور قطع می‌شود؟ title
رییس سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر اینکه اینترنت در هیچ کدام از حوزه‌های امتحانی نوبت اول کنکور قطع نمی‌شود، گفت: دستگاه‌های اجرایی، انتظامی، امنیتی و قضایی به صورت فعال برای برگزاری آزمون سراسری در امنیت و سلامت کامل در حال فعالیت هستند.
کشف یک باکتری جهش‌یافته و خطرناک در فضا title
ناسا از کشف ۱۳ سویه از یک باکتری جهش‌یافته در «ایستگاه فضایی بین‌المللی» خبر داد که عامل عفونت خونی فضانوردان است.
محمد صادقی از ایران خارج شد title
محمد صادقی، بازیگری که با رای دادگاه به‌جرم تشویق برای برهم‌زدن امنیت کشور به ۵ سال حبس محکوم شده بود، از ایران خارج شد.
یک عکس نوشته متفاوت از دیدار کارگران با رهبری title
تصاویری از دیدار کارگران سراسر کشور با رهبر انقلاب را مشاهده می کنید.
رای توماج صالحی صادر شده، اما هنوز به ما ابلاغ نشده است title
وکیل توماج صالحی گفت: رای صادر شده، اما هیچ اطلاعی از جزئیات حکم صادره نداریم و منتظر ابلاغ حکم هستیم تا اطلاع‌رسانی صورت گیرد.
برگزیده
حکم توماج صالحی اعدام است title
وکیل توماج صالحی، خواننده بازداشتی در ایران خبر از صدور حکم اعدام به اتهام افساد فی الارض برای موکلش داد و اخبار منتشر شده مبنی بر عفو او را تکذیب کرد.
رهبر انقلاب: ملت ایران استحکام خود را باید در کار و عمل و اتحاد ملی نشان دهد title
رهبر معظم انقلاب در دیدار هزاران نفر از کارگران سراسر کشور بیان کردند: ملت ایران ایستاده و محکم است و این استحکام را در عمل باید نشان بدهیم؛ اگر این شد آن وقت سختی‌ها و گرفتاری‌ها هم در دل خود گشایش به ما ارائه خواهند داد.
طرح بزرگ برق آبی «اومااویا» در سفر رئیسی به سریلانکا افتتاح شد title
طرح بزرگ برق آبی اومااویا در سفر رئیس جمهور به سریلانکا افتتاح شد.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.
رئیسی: روابط ایران و پاکستان متکی بر برادری و روابط قلبی است title
رئیس جمهور گفت: با وجود آنکه تقویت روابط ایران و پاکستان مطلوب برخی بیگانگان نیست، اما با توجه به ظرفیت‌های متنوع، متعدد و متقابل موجود روابط دو کشور اسلامی باید ناظر بر تأمین منافع دو ملت بیش از پیش گسترش یابد.