کد خبر: ۱۵۸۶
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۶
رئیس سازمان بورس گفت:
رئیس سازمان بورس گفت:تخصیص منابع از صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه در دست اجرا است و ۲۰۰ میلیون دلار معادل ۵ هزار میلیارد تومان به بازار تزریق می‌شود.
رئیس سازمان بورس گفت:تخصیص منابع از صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه ، رئیس سازمان بورس گفت:تخصیص منابع از صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه در دست اجرا است و ۲۰۰ میلیون دلار معادل ۵ هزار میلیارد تومان به بازار تزریق می‌شود.
تخصیص منابع از صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه

به گزارش مخاطب24  به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، محمدعلی دهقان‌دهنوی - رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در برنامه تیتر امشب گفت: مصوبات سه شنبه به بازار ثبات می‌دهد. بر اساس مصوبات جدید شرکت‌های سرمایه گذاری باید در دوره‌های رکود از سرمایه گذاری خود حمایت کنند.

وی افزود: هر خرید و فروش در بازار مشمول مالیات است که مجموع آن در سال، قابل توجه است. پیشنهاد شده ۸۰ درصد از این مبلغ به حساب تثبیت بازار واریز شود.

دهقان دهنوی با بیان اینکه هدف تقویت بازار در جریان مستمر است و این شروع اولیه است، گفت: در مصوبه‌ای مقرر شد یک درصد از منابع صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار اختصاص داده شود، لذا مقرر شد بانک مرکزی معادل ریالی ۲۰۰ میلیون دلار برای واریز به صندوق تثبیت بازار کارسازی کند.
وی افزود: امیدوار هستیم مجموع منابع بیشتری را در روز‌های آینده با استمرار بهتری ارائه دهیم.

محمدعلی دهقان‌دهنوی گفت: با این مصوبات منابع جدیدی برای تقاضا‌های جدید در بازار اتخاذ می‌شود.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: هدف رونق بازار سرمایه است حتی اقامت پنج ساله برای کسانی که در بازار سرمایه سرمایه گذاری می‌کنند؛ مصوب شده است. هدف این است که سرمایه گذاری خارجی را در کشور تقویت کنیم.

وی افزود: این کار در راستای تقویت اعتماد سرمایه گذاران و مسئولیت پذیری در بازار سرمایه است.

وی افزود: مقرر شده ۸۰ درصد مالیات حاصل از نقل و انتقال سهام در سال ۱۴۰۰ به عنوان آورده دولت در حساب صندوق تثبیت بازار وارد شود.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: قرار شد که این مبلغ به جای واریز به خزانه همان آورده دولت محسوب شود.
دهقان‌دهنوی گفت: شرکت‌هایی که نسبت به خرید سهام خود و یا زیرمجموعه‌های خودشان در جهت حمایت از بازار اقدام می‌کنند، تا مبلغی به عنوان امهال مالیاتی به مدت یک سال برای آن‌ها منظور می‌شود.

وی افزود: هر چه رونق در بازار سرمایه بیشتر شود برای دولت هم از لحاظ درآمدی مفید است.

رئیس سازمان بورس گفت: تخصیص منابع از صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه در دست اجرا است و ۲۰۰ میلیون دلار معادل ۵ هزار میلیارد تومان به بازار تزریق می‌شود.

سرمایه گذاری بانک‌ها بدون بنگاه داری

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: بانک‌ها باید بدون وارد شدن در بنگاه داری، وارد سرمایه گذاری شوند و این می‌تواند بازار سرمایه را با رونق مواجه کند و این سرمایه گذاری مورد تمایل بانک‌ها هم هست و انگیزه بانک‌ها را دو برابر می‌کند.

دهقان‌دهنوی افزود: از بانک‌ها و مؤسسات اعتباری به دلیل علاقه مندی به سرمایه گذاری در بازار سرمایه و حمایت از سهامی که متعلق به آن‌ها و زیرمجموعه‌هایشان بود، درخواست داشتیم که وارد بازار سرمایه شوند، ولی موانعی بود، اما با این مصوبات، موانع و جرایم رفع شده است.

وی افزود: نباید صندوق‌ها و بانک‌ها در بورس وارد بنگاه داری شوند. پیشنهاد شده امکان سرمایه گذاری صندوق توسعه ملی در بازار سرمایه فراهم شود. بازار سرمایه داخلی که محل حضور بزرگترین و شفاف‌ترین شرکت‌های اقتصادی کشور است، می‌تواند مشمول سرمایه گذاری صندوق توسعه ملی شود.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: با تضمین دولت اوراق مشارکتی هم مشوق خوبی است. به صندوق تثبیت بازار و صندوق توسعه بازار اجازه داده شد تا سقف ۲۰ هزار میلیارد تومان اوراق بدهی با ضمانت دولت منتشر کنند.

رئیس سازمان بورس گفت: مردم انتظار ندارند چیزی که از دولت خریده اند ضرر کنند. کسانی که صندوق قابل معامله پالایش یکم یا ETF را از دولت خریداری کردند به دلیل نوسانات بازار متحمل زیان شدند. از دولت تقاضا کردیم تا واحد‌های جدید یا سهام قابل واگذاری به آن‌ها داده شود؛ لذا مقرر شد زیان این دسته از افراد جبران شود.

دهقان‌دهنوی گفت: بازار سرمایه در برخی مواقع دوره رونق را طی می‌کند و این به موارد متعددی بستگی دارد. منطقی نیست بدون آموزش وارد بازار سهام شویم. مردم باید یاد بگیرند که پس انداز اضافی خود را به بازار سرمایه بیاورند نه اینکه منزل یا خودروی خود را بفروشند و وارد بازار شوند.


سرویس اقتصادی


آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
سانسور یکی از خالکوبی‌های امیر تتلو توسط خبرگزاری قوه قضائیه! title
دومین جلسه رسیدگی به اتهامات امیرحسین مقصودلو ملقب به امیر تتلو به ریاست قاضی افشاری در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی با حضور مستشار دادگاه، وکیل متهم و نماینده دادستان برگزار شد. متهم مقصودلو در پایان این جلسه دادگاه گفت: بابت همه اشتباهاتم عذرخواهی می‌کنم.
ماجرای جالب اولین دیدار عاشقانه رضا داوودنژاد و همسرش غزل بدیعی title
رضا داوودنژاد در یک مصاحبه، خاطرات جالبی از آشنایی با همسرش تعریف کرده است.
حضور دروازه‌بان استقلال در دادسرای فرهنگ و رسانه title
دروازه‌بان تیم فوتبال استقلال تهران به دلیل شکایت از سوی فراجا در دادسرای فرهنگ و رسانه حضور یافت.
اولین تصویر از ترانه علیدوستی پس از ترخیص از بیمارستان title
تصویری تازه منتشر شده از ترانه علیدوستی پس از ترخیص از بیمارستان که در صفحه این بازیگر منتشر شده است را ببینید.
سردار آزمون با گل برگشت، گلزنی فوق‌العاده مقابل بولونیا | ویدیو title
سردار آزمون بعد از پشت سر گذاشتن مصدومیت چند دقیقه بعد از ورود به زمین در نیمه دوم بازی امشب رم و بولونیا موفق به گلزنی شد.
اولین تصاویر از ترانه علیدوستی روی تخت بیمارستان title
عکسی از حمید علیدوستی مربی سابق منتشر شده است که بر بالین دخترش ترانه حاضر شده است. مادر ترانه علی دوستی در یک ویدیویی از هواداران ترانه علی دوستی خواست تا برای این بازیگر زن سینما دعا کنند.
دارایی کاربران ایرانی در کیف پول تلگرام مسدود شد title
تلگرام که با بیش‌از ۹۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه یکی از پرطرفدارترین پیام‌رسان‌های جهان و به‌خصوص ایران محسوب می‌شود، امکان ارسال رمزارز تتر (USDT) را ازطریق بلاک‌چین TON برای کاربرانش فراهم کرده است.
برگزیده
جمعی از کارگران فردا با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند title
در دومین ماه از سال «جهش تولید با مشارکت مردم» و به مناسبت هفته کار و کارگر، جمعی از کارگران سراسر کشور با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار می‌کنند.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.
رئیسی: روابط ایران و پاکستان متکی بر برادری و روابط قلبی است title
رئیس جمهور گفت: با وجود آنکه تقویت روابط ایران و پاکستان مطلوب برخی بیگانگان نیست، اما با توجه به ظرفیت‌های متنوع، متعدد و متقابل موجود روابط دو کشور اسلامی باید ناظر بر تأمین منافع دو ملت بیش از پیش گسترش یابد.
استقبال نخست وزیر پاکستان از وزرا و هیات همراه رئیس جمهور title
استقبال رسمی شهباز شریف نخست وزیر پاکستان از وزرا و مسئولین همراه رئیس جمهور در سفر به اسلام آباد را در این فیلم مشاهده می‌کنید.
رییس جمهور: «وعده صادق» اقدامی ضروری و نماد اقتدار کشور بود title
رییس جمهور گفت: عملیات «وعده صادق» نشاندهنده اقتدار، موجب وحدت کشور و پاسخی ضروری بود.