کد خبر: ۱۱۱۷۰
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۵
مرتضوی در گردهمایی نظارت ستادی رئیس‌جمهور بر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی:
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در بودجه سال ۱۴۰۲ منابع خوبی برای کمک به رفع ناترازی منابع و مصارف صندوق‌های بازنشستگی در نظر گرفته شده است که امید داریم با همراهی مجلس شورای اسلامی نهایی شود.

بودجه ۱۴۰۲ به رفع ناترازی صندوق‌های بازنشستگی کمک می‌کند/ پرداخت بدهی تاریخی تأمین اجتماعی به نظام بانکی از دستاورد‌های بزرگ دولت مردمی

به گزارش مخاطب ۲۴ به نقل از سازمان تامین اجتماعی ؛«سیدصولت مرتضوی» در گردهمایی نظارت ستادی رئیس‌جمهور بر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور مدیران ستادی و استانی در مرکز همایش‌های شهدای هفده شهریور این وزارتخانه، با تقدیر از حضور آیت‌الله رئیسی اظهار کرد: هدف‌گذاری این نشست عمل به فرمان جهاد تبیین مقام معظم رهبری و ایجاد تحول در عرصه اشتغال و اقتصاد کشور است.

وی انجام نظارت‌های ستادی ریاست‌جمهوری را گامی مهم در تکمیل سفر‌های استانی برای چاره‌جویی مشکلات کشور عنوان کرد و گفت: پایش مداوم عملکرد مدیران، یک فرآیند جدی نظارتی در دولت سیزدهم است که همواره مورد تأکید بوده است.

مرتضوی با اشاره به حضور مدیران‌کل استانی در این همایش که با عنوان «افق بهره‌وری و اشتغال» نام‌گذاری شده است، افزود: سرآغاز این همایش حضور ریاست محترم جمهوری است و مدیران در ۲ روز و با حضور در چهار کارگروه اصلاح ساختار و مدیریت سودآوری شرکت‌ها، اشتغال و تعاون، مدیریت نقدینگی و پایداری صندوق‌ها، چشم‌انداز اشتغال و توسعه نظام جمهوری اسلامی ایران را تبیین و تدوین می‌کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در دولت سیزدهم همسو با اسناد بالادستی نظام اسلامی، اقدامات گسترده‌ای در عرصه‌های رفاه اجتماعی، اشتغال و توسعه اقتصاد مردمی انجام شده است.

مرتضوی با اشاره به اهمیت حکمرانی بازار کار در تحقق ایجاد یک میلیون شغل اظهار کرد: در این راستا با بسیج همه کنشگران عرصه‌های تولید و اثرگذاران اقتصاد کشور تلاش می‌کنیم بیکاری جوانان را کاهش دهیم.

وی افزود: نظارت میدانی بر ایجاد اشتغال، ایجاد پایگاه اطلاعات شغلی، کاهش زمان صدور مجوزها، توسعه آموزش‌های مهارتی و فنی‌و‌حرفه‌ای در قالب زیست‌بوم ملی اشتغال از ابتدای شروع به کار دولت مردمی انجام شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی کمک به رفع فقر مطلق را از مهم‌ترین راهبرد‌های وزارت رفاه عنوان کرد و گفت: ارتقای وضعیت معیشتی دهک‌های پایین جامعه با رویکرد توانمندسازی و راه‌اندازی شبکه ملی اعتبار و کالابرگ با این هدف پیاده‌سازی شده است.

مرتضوی به اهمیت افزایش سهم تعاون در اقتصاد اشاره و تأکید کرد: تعاونی‌ها می‌توانند در تحقق وعده ساخت یک میلیون مسکن، دولت مردمی سیزدهم را یاری کنند.

وی گفت: در ارتقای رفاه اجتماعی توجه ویژه‌ای به سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی وجود دارد و در ارائه برنامه هفتم توسعه نیز سرفصل‌های مهمی به این حوزه اختصاص داده خواهد شد.

وزیر کار پرداخت بدهی تاریخی تأمین اجتماعی به نظام بانکی را نیز از دستاورد‌های بزرگ دولت مردمی سیزدهم عنوان کرد و افزود: در بودجه سال ۱۴۰۲ نیز منابع خوبی برای کمک به رفع ناترازی منابع و مصارف صندوق‌های بازنشستگی در نظر گرفته شده است که امید داریم با همراهی مجلس نهایی شود.

مرتضوی گفت: برای اولین بار در بودجه اعتبارات تبصره ۱۸ به صورت جامع در راستای توسعه مناطق مختلف کشور مورد بازنگری قرار گرفته است.

وی تأکید کرد: در دوره کنونی همه بستر‌های لازم برای تحقق سیاست‌ها و چشم‌انداز تعریف شده در توسعه اشتغال، کاهش فقر، ارتقای بهره‌وری صندوق‌های بازنشستگی و امیدآفرینی در دولت و حاکمیت تعریف شده و نیازمند کار جهادی است.

در ابتدای این نشست جمعی از مدیران و معاونین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اقدامات و عملکرد حوزه‌های کاری خود را تشریح کردند.

 
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
مردمان سنگی در شهری سنگی در ایتالیا title
انسان‌هایی که به یکباره و توسط آتفشان شهر با گداخته‌های مذاب تبدیل به سنگ می‌شوند و به همان شکل در شهر می‌مانند و شهر تبدیل می‌شود به موزه‌ای از انسان‌های سنگ شده.
جزئیات عملیات تروریستی در مسکو/ عامل حمله تروریستی مسکو مشخص شد + فیلم title
در پی حمله حداقل سه نفر با لباس شبه نظامی به طبقه همکف یک تالار کنسرت در شهر کروکوس در نزدیکی مسکو و تیراندازی با سلاح‌های خودکار به سمت حاضرین در این تالار و پرتاب نارنجک، بیش از 40 نفر کشته و حداقل یکصد نفر زخمی شده‌اند.
هایده و معین خواننده های مورد علاقه علی پروین و حسن روشن title
اسطوره پرسپولیسی‌ها در پاسخ به اینکه علاقه‌اش به صدای کدام خواننده است؟ بعد از اینکه حسن روشن نام معین را به زبان آورد، گفت: من صدای خانم هایده را دوست دارم و گوش می‌دهم!
کاوشگرِ استقامت محموله‌های حاوی سنگ و خاک مریخ را جمع آوری کرد + فیلم title
تصویری از محموله‌های حاوی سنگ و خاک در سطح مریخ که توسط کاوشگرِ استقامت انبار شده اند. این‌ محموله‌ها آماده میشوند تا با ماموریت بعدی ناسا، به زمین پرتاب شوند.
انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه آغاز شد title
رای دهندگان روسی در شرق دور روسیه شامل «کامچاتکا»، «چوکوتکا» و سایر نواحی این منطقه ۸ صبح امروز (جمعه) به وقت محلی آرای خود را برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ روسیه به صندوق رای انداختند.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
نتایج نهایی شمارش آرا انتخابات مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور title
ستاد انتخابات کشور از صبح روز شنبه نتایج شمارش آرا انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را برای اطلاع ملت شریف ایران اسلامی منتشر می‌کند که براساس آخرین اطلاعات دریافتی، این گزارش به روز رسانی می‌شود.
برگزیده
پیام نوروزی رهبر انقلاب جهش تولید با مشارکت مردم در سال ۱۴۰۳ title
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳ ضمن تبریک عید نوروز به ملت ایران به‌ویژه خانواده‌های ایثارگران و همه ملت‌هایی که نوروز را گرامی می‌دارند، سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کردند.
اعلام ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن تاریخی در نوروز title
ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی در نوروز ۱۴۰۳ و لیالی قدر اعلام شد.
محدودیت بانکی برای کسانی که ارز مسافرتی گرفته‌اند و مسافرت نرفته‌اند title
بانک مرکزی اسامی خریداران ارز مسافرتی را که سهمیه ارز را تحویل گرفته، ولی بلیط‌شان را کنسل کرده‌اند، دریافت کرده است و بناست تغییرات مهمی در خدمات بانکی به این افراد اعمال شود. یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت ارز در ایام نزدیک به سال نو، در سال جاری و سنوات قبل، افزایش تقاضا در بازار ارز است که موجب تشدید دلالی و سوداگری هم می‌شود.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
نتانیاهو چه قولی داده بود به بایدن؟ title
اسکای نیوز عربی در گزارشی امروز از عدم تمایل جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای گفتگو با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل خبر داد.