کد خبر: ۱۵۷۲
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۲
اخبار تکمیلی پیرامون
خبرگزاری فلسطینی شهاب گزارش داد: «آژیرهای هشدار در نقب اشغالی به صدا درآمد. پس از به صدا درآمدن آژیرهای هشدار دهنده در شهرک‌های نزدیک نوار غزه ، صدای انفجار مهیبی شنیده شده است».

انفجار موشک در نزدیکی تأسیسات اتمی «دیمونا» در فلسطین اشغالی ، خبرگزاری فلسطینی شهاب گزارش داد: «آژیرهای هشدار در نقب اشغالی به صدا درآمد. پس از به صدا درآمدن آژیرهای هشدار دهنده در شهرک‌های نزدیک نوار غزه ، صدای انفجار مهیبی شنیده شده است».

این خبرگزاری نوشت: «شهرک‌نشینان صهیونیست در شبکه‌های اجتماعی نوشته‌اند که پس از به صدا درآمدن آژیرهای هشدار در اطراف نوار غزه ، انفجاری در جنوب کرانه باختری شنیده شده است».

شبکه ۱۲ تلوزیونرژیم صهیونیستی گزارش داد: «صدای آژیرها در منطقه ابو قرینات ، نزدیک دیمونا در نقب پخش می‌شود...به نظر می‌رسد یک موشک از نوار غزه به سمت منطقه دیمونا شلیک شده است».

خبرگزاری شهاب به نقل ازساکنان جوامع حاشیه‌نشین در نزدیکی دیمونا نوشت: «خانه های ما به دلیل انفجاری که پس از به صدا درآمدن آژیرهای هشدار رخ داد، لرزید. شاهدان نیز می‌گویند پس از به صدا درآمدن آژیرهای هشدار ، صدای انفجار شدیدی در سراسر مناطق الخلیل، اورشلیم (قدس اشغالی) و رام‌الله شنیده شده است».

با این حال روزنامه نگار صهیونیست «الموج بویکر» مدعی است: «هیچ موشکی از نوار غزه شلیک نشده است».

خبرنگاران صهیونیست گزارش دادند، از منطقه مابین «بئر السبع» و «دیمونا» در جنوب فلسطین اشغالی صدای آژیر هشدار حمله موشکی شنیده می‌شود که به گفته آنها، این منطقه برای حملات موشکی معمول نیست.

خبرنگار روزنامه «جروزالم‌پست» نوشت: «صدای چندین انفجار در اورشلیم (قدس اشغالی)، مودیعین، رخووت، کریات اونو، بئر السبع و چند منطقه دیگر به گوش می‌رسد. گزارش‌هایی از به‌کار رفتن سامانه پدافندی پاتریوت نیز منتشر شده است».

با اینکه هنوز منبع این انفجارها مشخص نیست اما گزارش‌های تایید نشده حاکی از آن است که سامانه پدافندی پاتریوت،‌ یک فروند موشک را در نزدیکی تأسیسات اتمی دیمونا رهگیری کرده است.

خبرنگار شبکه ۱۳ تلویزیون اسرائیل از قدس اشغالی گزارش داد: «ساکنان اورشلیم (قدس اشغالی) و مودیعین در شمال و جنوب از ترس از دست دادن جان خود، به لرزه افتادند

خبرگزاری شهاب به نقل از روزنامه‌نگار اسرائیلی «بوعز جالون» نوشت: «نیروهای ذخیره ارتش اسرائیل به حالت آماده‌باش درآمده‌اند و انتظار می‌رود که موشک ازسوریه شلیک شده باشد


فیلم : انفجار موشک در نزدیکی تأسیسات اتمی «دیمونا» در فلسطین اشغالی


خبرگزاری فلسطینی «صفا» نیز به نقل از منابع عبری‌زبان گزارش داد: «تخمین زده می‌شود که یک فروند موشک شلیک‌شده از سوریه در منطقه‌ای باز در شرق نقب فرود آمده است».

خبرنگار شبکه «صدای آمریکا» نیز نوشت: «این در حالی است که اسرائیل به‌تازگی سامانه‌های پدافند هوایی در اطراف راکتور اتمی دیمونا و بندر ایلات را به دلیل نگرانی از حملات موشکی یا پهپادی، تقویت کرده بود».

وبگاه اسرائیلی «۰۴۰۴» گزارش داد: «یک موشک زمین به هوا که از سوریه به سمت یک هواپیمای [اسرائیلی] شلیک شده بود، در نقباشغالی فرود آمد و سامانه‌های پدافندی اسرائیل موفق به مقابله با آن نشدند».

ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد:«به دنبال گزارش فعال‌شدن هشدار، یک فروند موشک هوا به زمین از خاک سوریه به داخل اسرائیل شلیک شد که در منطقه نقب سقوط کرد. در پاسخ به آن، چند دقیقه پیش، ارتش اسرائیل سکوی پرتاب موشک زمین به هوا را در منطقه سوریه مورد حمله قرار داد

این اتفاق در حالی است که ظهر چهارشنبه نیزرسانه‌های رژیم صهیونیستی از وقوع انفجاری در مرکز فلسطین اشغالی خبر دادند. این رسانه‌ها در پی قوانین سختگیرانه و سانسور شدیدی که ارتش بر آنها اعمال می‌کند، این انفجار را یک حادثه نه‌چندان مهم جلوه دادند.

رسانه‌های صهیونیستی ادعا می‌کنند کارخانه‌ای که در مرکز فلسطین اشغالی منفجر شده، در حال انجام آزمایش‌های روتین بوده، اما ماهیت این کارخانه چیست که مشغول تست‌های موشکی بوده است؟

واکنش «لیبرمن» به انفجار در نزدیکی دیمونا

«آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی و رهبر حزب «اسرائیل بیتنا»، امروز (پنجشنبه)، در توئیتی به انفجار بامدادی در نزدیکی تأسیسات اتمی دیمونا در جنوب فلسطین اشغالی پرداخت.

به گزارش خبرگزاری «شهاب»، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در حساب کاربری خود در شبکه توئیتر نوشت: «شرایطی که در آن موشکی با سر جنگی ۲۰۰ کیلوگرمی به سمت اسرائیل شلیک می‌شود، می‌توانست به گونه‌ای دیگر رقم بخورد».
لیبرمن در ادامه با انتقاد از عملکرد «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نوشت: «نتانیاهو می‌خوابد تا تنها برای انجام امور شخصی خود آماده شود».

این اظهارات پس از آن است که بامداد امروز،منابع محلی در فلسطین اشغالی از به‌صدا درآمدن آژیر‌های هشدار حمله موشکی در اطراف تأسیستات اتمی دیمونا خبر دادند.

پس از شنیده شدن صدای آژیرهای خطر، منابع عبری‌ گزارش‌هایی درباره شلیک یک موشک از خاک سوریه به سمت جنوب فلسطین اشغالی منتشر کردند.

ارتش رژیم صهیونیستی، لحظاتی بعد،‌ ضمن تأیید گزارش‌های منتشر شده، در بیانیه‌ای اعلام کرد:«به دنبال گزارش فعال‌شدن هشدار، یک فروند موشک هوا به زمین از خاک سوریه به داخل اسرائیل شلیک شد که در منطقه نقب سقوط کرد. در پاسخ به آن، چند دقیقه پیش، ارتش اسرائیل سکوی پرتاب موشک زمین به هوا را در منطقه سوریه مورد حمله قرار داد».

منابع خبری خبر دادند که موشک مذکور در نزدیکی تأسیسات اتمی «دیمونا» فرود آمده و پدافند هوایی رژیم صهیونیستی در رهگیری آن موفق عمل نکرده است.

واکنش معاون سپاه به انفجار در اسرائیل

به گزارش تابناک، - معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران به حمله موشکی شب گذشته به نزدیکی مرکزی هسته ای دیمونا در سرزمین های اشغالی واکنش نشان داد.

سردار محمد رضا نقدی در این رابطه با بیان اینکه حوادث جنوب فلسطین اشغالی، قابل کتمان نبود، گفت: "کسی که شرارت می‌کند نباید انتظار داشته باشد این شرارت به خودش برنگردد."

او افزود: "صهیونست‌ها خیلی تلاش کردند این حوادثی را که (روز گذشته) اتفاق افتاد، لاپوشانی کنند و انعکاس ندهند، اما شدت انفجار‌ها به حدی بود و آن قارچ انفجاری که شکل گرفت همه دیدند و صد‌ها هزار نفر از مردم شاهد این حوادث بودند و صدای مهیبی که ایجاد شد نتوانستند آن را بپوشانند."

معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: «البته این حوادث چیز‌های کوچکی در قبال وضعیت پیچیده‌ای است که رژیم صهیونیستی امروز با آن مواجه شده اعم از وضع اجتماعی گره خورده‌ای که اکنون ماه هاست مدیریت این رژیم بلاتکلیف است و خودشان با آینده پژوهی و پیش بینی‌هایی که کردند، دیدند که آینده‌ای ندارند

بامداد امروز، منابع محلی در فلسطین اشغالی از به‌صدا درآمدن آژیر‌های هشدار حمله موشکی در اطراف تأسیستات اتمی دیمونا خبر دادند.

پس از شنیده شدن صدای آژیرهای خطر، منابع عبری‌ گزارش‌هایی درباره شلیک یک موشک از خاک سوریه به سمت جنوب فلسطین اشغالی منتشر کردند.

ارتش رژیم صهیونیستی، لحظاتی بعد،‌ ضمن تأیید گزارش‌های منتشر شده، در بیانیه‌ای اعلام کرد: «به دنبال گزارش فعال‌شدن هشدار، یک فروند موشک هوا به زمین از خاک سوریه به داخل اسرائیل شلیک شد که در منطقه نقب سقوط کرد. در پاسخ به آن، چند دقیقه پیش، ارتش اسرائیل سکوی پرتاب موشک زمین به هوا را در منطقه سوریه مورد حمله قرار داد».

گفته می شود موشک شلیک شده ایرانی است.

این اتفاق بازتاب وسیعی در رسانه‌های اسرائیلی داشته است و برخی سیاستمداران نیز از نتانیاهو انتقاد کرده اند.

برخی می گویند این حادثه پاسخی به خرابکاری اخیر اسرائیل در تاسیسات هسته ای نطنز بوده است.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
وکس صورت در دوران قاعدگی ضرر دارد؟ title
خدمات زیبایی مثل مانیکور، پدیکور، اپیلاسیون و… به بخش جدایی‌ناپذیر زندگی روزمره‌ تبدیل شده‌اند.
تفاوت قاضی ایستاده و قاضی نشسته چیست؟ title
در یک تقسیم‌بندی کلی قضات به دو عنوان قاضی ایستاده و قاضی نشسته تقسیم می‌شود. قاضی ایستاده به دادیار، دادستان و بازپرس، گفته می‌شود و قاضی نشسته به قاضی صدور حکم گفته می‌شود.
پلمپ قدیمی‌ترین پیتزا فروشی تهران بخاطر حجاب! title
پیتزا "داوود" قدیمی‌ترین پیتزا فروشی تهران به دلیل عدم رعایت حجاب پلمب شد
بعد از ۱۸ سال نمی‌دانم ناصر عبداللهی را کشته‌اند یا نه؟ title
«ناصر را زده بودند، اما این‌که چه کسی این‌کار را کرد من هیچ‌وقت نفهمیدم»؛ این‌ها گفته‌های فاطمه فهیمی، همسر ناصر عبداللهی است. پس از ۱۸ سال، او در مصاحبه خود روایتی جدید از مرگ پرابهام خواننده مشهور دارد. کسی که به گفته خودش در تمام این سال‌ها متهم به قتل همسرش بوده، اما قانون به او اجازه نداده تا او را پیگیری قضایی کند. این پرونده عبداللهی بدون پیگیری پدر و پسران عبداللهی مختومه اعلام شد و هرگز عاملان مرگش شناخته و مجازات نشدند.
سرعت اینترنت در ایران چطوره؟ title
با وجود گزارش جدید اسپیدتست در ماه مارس ۲۰۲۴ که حاکی از بهبود وضعیت سرعت اینترنت ایران است، جایگاه ایران در رده‌بندی کلی نسبت به دیگر کشور‌ها افت داشته است.
آیا شما عزت نفس پایینی دارید؟ title
عزت نفس پایین می‌تواند نحوه تفکر، کار‌هایی را که انجام می‌دهید و میزان موفقیت شما را تغییر دهد.
مصرف سیگار مضرتر یا ویپ؟ title
بسیاری گمان می‌کنند که ویپ نسبت به سیگار یا قلیان خطر کمتری برای سلامتی انسان دارد. هرچند حالا دانشمندان نسبت به استفاده از ویپ هشدار بسیار جدی داده‌اند.
برگزیده
توصیه مهم رهبر انقلاب به ارتش جمهوری اسلامی ایران title
حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمودند: جا دارد که امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران را «حزب‌الله» بنامیم. هر چه می‌توانید، در این خطِّ حزب‌اللّهی جلو بروید.
رئیسی: وعده صادق هیمنه شکست‌ناپذیری اسرائیل را فرو ریخت title
رئیس‌جمهور گفت: بعد طوفان الاقصی، وعده صادق هیمنه اسرائیل را فرو ریخت و ثابت کرد قدرت آن‌ها تارعنکبوتی است.
رئیسی: ایستادگی یمن معادلات را به‌نفع غزه رقم خواهد زد title
رئیس‌جمهور با اشاره به ابتکارات دلاورانه مجاهدان یمنی در جهت توقف نسل‌کشی ملت فلسطین تصریح کرد: ایستادگی و مقاومت ملت قهرمان یمن کنار ملت فلسطین قطعاً در بازدارندگی جنایات رژیم صهیونیستی مؤثر است و معادلات را به‌نفع مردم مظلوم غزه رقم خواهد زد.
گزارش ارتش رژیم صهیونیستی از جزئیات حمله ایران title
سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی گفت: ایران شب گذشته بیش از ۳۰۰ موشک بالستیک و پهپاد و موشک کروز شلیک کرد.
سقوط بازار‌های مالی جهان پس از پاسخ ایران به تجاوزات رژیم صهیونیستی title
پاسخ گسترده موشکی و پهپادی ایران به اقدامات تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی، بازار‌های مالی دیجیتال را دچار نوسان شدید کرده است.
واکنش سردار حاجی زاده به حمله پهپادی سپاه به اسرائیل title
سردار حاجی زاده به حمله پهپادی سپاه به اسرائیل واکنش نشان داد.