کد خبر: ۱۲۹۴
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۹
یکی از مدیران رده بالای اجرایی فدراسیون فوتبال در گفت‌و‌گوی کوتاهی که با ایران ورزشی داشت ضمن تأیید این موضوع درباره بلاتکلیفی‌های به وجود آمده برای انتخاب سرمربی به نکات جالبی اشاره کرد که واقعیت‌ها را به همه نشان می‌دهد.

تناقض‌ها و اتفاقات رخ داده را در کنار اخبار دریافتی از راهروهای فدراسیون قرار می‌دهیم، به نظر می‌رسد که باید خودمان را آماده سرمربیگری امیر قلعه‌نویی در تیم ملی بزرگسالان کنیم.

یکی از مدیران رده بالای اجرایی فدراسیون فوتبال در گفت‌و‌گوی کوتاهی که با ایران ورزشی داشت ضمن تأیید این موضوع درباره بلاتکلیفی‌های به وجود آمده برای انتخاب سرمربی به نکات جالبی اشاره کرد که واقعیت‌ها را به همه نشان می‌دهد.

این مدیر شناخته شده که تأکید داشت نامی از او برده نشود اعلام کرد: «شرایط به معنای واقعی سخت است و نمی‌توانیم هیچ ریسک بزرگی داشته باشیم. مسئولان هم در حال بررسی شرایط و رسیدن به انتخاب نهایی هستند. بر اساس اخباری که من دارم و آن چیزی که از جلسات برگزار شده روشن است بعد از اتفاقات مختلف و مذاکراتی که صورت گرفته، فعلاً شانس آقای امیر قلعه‌نویی برای سرمربیگری تیم ملی خیلی زیاد است و اگر باز هم شرایط تغییر نکند و شاهد اتفاقات خاصی نباشیم به نظر می‌رسد که به زودی این خبر اعلام رسمی خواهد شد. شرایط تیم ملی همه می‌دانند که خیلی خاص است و همین مسأله در کنار شرایط لیگ و فوتبال ایران کار را برای انتخاب نهایی سخت‌تر کرده است.»

نکته قابل تأمل اما اینجاست که باشگاه سپاهان با توجه به حضور در کورس قهرمانی لیگ برتر، ‌جام حذفی و در پیش داشتن لیگ قهرمانان آسیا در این شرایط مخالفت صریح خود را با انتخاب قلعه‌نویی به عنوان سرمربی تیم ملی اعلام کرده است. در رسانه‌ها نیز شایعه شده که قلعه‌نویی خواسته همزمان هدایت تیم ملی و سپاهان را بر عهده داشته باشد که این موضوع با موافقت فدراسیون و اهالی فوتبال همراه نخواهد شد. منتهی با توجه به شرایط بسیار حساس تیم ملی و نتایج نظرسنجی‌ها به نظر می‌رسد که در آینده‌ای نزدیک فدراسیون فوتبال خبر نهایی را اعلام خواهد کرد.

البته بین اعضای هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال تنها بر سر انتخاب سرمربی ایرانی برای تیم ملی شاهد اتفاق نظر هستیم ولی در بحث گزینه نهایی برخی‌ها معتقد به عقد قرارداد با امیر قلعه‌نویی هستند و برخی‌ها نیز دایی را در این شرایط برای تیم ملی مناسب می‌بینند. اعضای هیأت‌رئیسه البته در مصاحبه‌های خود از آخرین شرایط مذاکرات اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند و خیلی‌ها در فدراسیون نمی‌دانند که مذاکره کننده اصلی با گزینه‌های هدایت تیم ملی کدام مدیر است.

برخی می‌گویند بهاروند این کار را انجام می‌دهد. عده‌ای می‌گویند محمود اسلامیان و محمدرضا ساکت با مشورت تاج کار را انجام می‌دهند و برخی‌‌ها هم به اشتباه توپ را به زمین کمیته فنی فدراسیون فوتبال می‌اندازند. در وضعیت فعلی فوتبال ملی ایران دچار سرگیجه مطلق شده و اتفاقات اخیر هم این مسأله را تأیید می‌کند. به هر حال ابتدا برانکو گزینه اصلی بود و با او به توافق نرسیدند. سپس علی دایی تبدیل شد به گزینه اصلی که شایعه شد مخالفت‌هایی رسمی با سرمربیگری او در تیم ملی وجود داشته و به همین دلیل اجازه حضورش در تیم ملی داده نمی‌شود.

بعد از این دوباره جامعه فوتبال با شایعه احتمال انتخاب سرمربی خارجی برای تیم ملی رو‌به‌رو شدند و الان چند روزی است که همه صحبت از انتخاب سرمربی ایرانی برای تیم ملی می‌کنند و تقریباً همه چیز آماده اعلام خبر سرمربیگری قلعه‌نویی در تیم ملی است. منتهی اتفاقات اخیر به خوبی نشان می‌دهد که باز‌هم ممکن است شاهد تغییر در مذاکرات باشیم.

دو روز قبل که با حیدر بهاروند سرپرست فدراسیون فوتبال هم صحبت کردیم او همانطور که پیش‌بینی می‌شد حاضر به گفت‌وگوی رسانه‌ای نبود و فقط روی این جمله چند بار تأکید کرد: «برای انتخاب، گزینه‌های خیلی زیادی نداریم اما باز هم نباید با عجله تصمیم گرفت. تمام سعی مجموعه مدیریتی فوتبال این است که بهترین تصمیم را در این شرایط خاص پیش آمده بگیریم.» حالا باید منتظر ماند و دید نتیجه چه خواهد شد. مدیران فوتبال پتانسیل رونمایی از یک گزینه خارجی که نامش در رسانه‌ها منتشر نشده را هم البته دارند.

ولی همانطور که اشاره شد امیر قلعه‌نویی انتخاب قطعی ایرانی نیمکت تیم ملی است و اگر این اتفاق رخ دهد باید شایعات حضور احتمالی علی دایی در سپاهان را هم جدی بگیریم.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
مردمان سنگی در شهری سنگی در ایتالیا title
انسان‌هایی که به یکباره و توسط آتفشان شهر با گداخته‌های مذاب تبدیل به سنگ می‌شوند و به همان شکل در شهر می‌مانند و شهر تبدیل می‌شود به موزه‌ای از انسان‌های سنگ شده.
جزئیات عملیات تروریستی در مسکو/ عامل حمله تروریستی مسکو مشخص شد + فیلم title
در پی حمله حداقل سه نفر با لباس شبه نظامی به طبقه همکف یک تالار کنسرت در شهر کروکوس در نزدیکی مسکو و تیراندازی با سلاح‌های خودکار به سمت حاضرین در این تالار و پرتاب نارنجک، بیش از 40 نفر کشته و حداقل یکصد نفر زخمی شده‌اند.
هایده و معین خواننده های مورد علاقه علی پروین و حسن روشن title
اسطوره پرسپولیسی‌ها در پاسخ به اینکه علاقه‌اش به صدای کدام خواننده است؟ بعد از اینکه حسن روشن نام معین را به زبان آورد، گفت: من صدای خانم هایده را دوست دارم و گوش می‌دهم!
کاوشگرِ استقامت محموله‌های حاوی سنگ و خاک مریخ را جمع آوری کرد + فیلم title
تصویری از محموله‌های حاوی سنگ و خاک در سطح مریخ که توسط کاوشگرِ استقامت انبار شده اند. این‌ محموله‌ها آماده میشوند تا با ماموریت بعدی ناسا، به زمین پرتاب شوند.
انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه آغاز شد title
رای دهندگان روسی در شرق دور روسیه شامل «کامچاتکا»، «چوکوتکا» و سایر نواحی این منطقه ۸ صبح امروز (جمعه) به وقت محلی آرای خود را برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ روسیه به صندوق رای انداختند.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
نتایج نهایی شمارش آرا انتخابات مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور title
ستاد انتخابات کشور از صبح روز شنبه نتایج شمارش آرا انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را برای اطلاع ملت شریف ایران اسلامی منتشر می‌کند که براساس آخرین اطلاعات دریافتی، این گزارش به روز رسانی می‌شود.
برگزیده
پیام نوروزی رهبر انقلاب جهش تولید با مشارکت مردم در سال ۱۴۰۳ title
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳ ضمن تبریک عید نوروز به ملت ایران به‌ویژه خانواده‌های ایثارگران و همه ملت‌هایی که نوروز را گرامی می‌دارند، سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کردند.
اعلام ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن تاریخی در نوروز title
ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی در نوروز ۱۴۰۳ و لیالی قدر اعلام شد.
محدودیت بانکی برای کسانی که ارز مسافرتی گرفته‌اند و مسافرت نرفته‌اند title
بانک مرکزی اسامی خریداران ارز مسافرتی را که سهمیه ارز را تحویل گرفته، ولی بلیط‌شان را کنسل کرده‌اند، دریافت کرده است و بناست تغییرات مهمی در خدمات بانکی به این افراد اعمال شود. یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت ارز در ایام نزدیک به سال نو، در سال جاری و سنوات قبل، افزایش تقاضا در بازار ارز است که موجب تشدید دلالی و سوداگری هم می‌شود.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
نتانیاهو چه قولی داده بود به بایدن؟ title
اسکای نیوز عربی در گزارشی امروز از عدم تمایل جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای گفتگو با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل خبر داد.