کد خبر: ۱۲۹۲
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۷
ریاست محترم قوه قضائیه در استان یزد:
آیت الله رئیسی : موضوع اقتصاد دریا را در استان هرمزگان مطرح کردم و در استان آذربایجان شرقی نیز به موضوع فعال کردن اقتصاد فضای مجازی تاکید شد و در استان یزد نیز اعلام کردم که باید اقتصاد گردشگری این استان فعال شود.

به گزارش میزان آیت الله رئیسی  ریاست محترم قوه قضاییه که به استان یزد سفر کرده بودند درجلسه شورای اداری استان یزد(11/03/ 98 ) اظهار داشتند؛ در مدیریت در نظام اسلامی، مدیر قبل از هرکس، باید خود را در محضر مقدس پروردگار متعال پاسخگو ببیند، گفت: این موضوع محور تفاوت بین مدیریت در نظام اسلامی و سایر نظامات موجود است.خصوص مسئله مهاجرت اظهار داشتند؛  اینجا آمارهای مختلفی نسبت به مهاجرین می‌دهند؛ آمار ۱۲۰ هزار و ۱۰۰ هزار و کمتر از آن را هم دارم. پنج ، شش گزارش از استان یزد دارم که همه را تطبیق دادم و آمار دقیقی نبود؛ اما اگر بگوییم بیش از ۱۰۰ هزار، آمار درستی داده‌ایم؛ چون مقیدم که آمار را درست بگویم. این اقتضای داشتن یک راهبرد در این قضیه است.

رییس قوه قضاییه خاطرنشان کرد: مبحث مهاجرت هم وجه امنیتی دارد، هم اجتماعی، هم اقتصادی و هم فرهنگی و به این دلیل اقتضای یک راهبرد جدی در بحث مهاجرت وجود دارد. سوال این است که مدیران میدانی ما در این قضیه چه بکنند؟ باید یک راهبرد دقیق وجود داشته باشد. من در این رابطه آماده همراهی هستم؛ سازوکاری را در استان فراهم کنید و در شوراهای عالی هم دنبال کنید و از طریق رییس کل دادگستری نتایج را به من بدهید که اگر لازم باشد در شورای سه قوه مطرح شود. بالاخره باید در رابطه با مهاجرت یک راهبرد روشن داشته باشیم که آن را به دستگاه‌ها بدهیم و بگوییم که راهبرد نظام این است.

اقتصاد قوی به کار نیاز دارد و واقعا با حاشیه سازی نمی‌توان اقتصاد قوی را رقم زد. باید در متن کارها رفت و کاری که حاج قاسم کرد، همین بود. حاج قاسم کاری به حاشیه‌ها نداشت. رفت در میدان و عمل صالح انجام داد و مجاهدت کرد و نتیجه‌اش آرامش منطقه شد. نتیجه‌اش از بین رفتن داعش و داعشی‌ها شد و این کاری است که باید برای ما الگوی همکاری تلقی شود.

آیت الله رییسی با تاکید بر ضرورت فعال کردن اقتصاد منطقه‌ای متناسب با شرایط هر استان، گفت: موضوع اقتصاد دریا را در استان هرمزگان مطرح کردم و در استان آذربایجان شرقی نیز به موضوع فعال کردن اقتصاد فضای مجازی تاکید شد و در استان یزد نیز اعلام کردم که باید اقتصاد گردشگری این استان فعال شود.

وی با بیان اینکه شهر تمدنی، تاریخی و فرهنگی یزد نیازمند فعال شدن اقتصاد است، افزود: پاکستانی‌ها اقتصاد فضای مجازی خوبی دارند و هندی‌ها نیز مطابق پول نفت ما در حوزه فضای مجازی درآمد کسب می‌کنند. حال با توجه به اینکه در موضوع برنامه نویسی دانشجویان و پژوهشگران ما کار‌های بسیار عالی انجام می‌دهند لذا باید این موضوع تقویت شود.

رییس قوه قضاییه با اشاره به اینکه اقتصاد گردشگری بسیار حائز اهمیت است، تصریح کرد: بحث سلامت نیز در استان یزد بسیار مهم است و از موضوعاتی است که باید در زمینه آن، کار‌های خوبی صورت گیرد.

رییس دستگاه قضا تصریح کرد: مدیر در کشور باید با قدرت کار کند. با دست و دل لرزان نمی‌توان اقتصاد قوی رقم زد و باید با دلی محکم آن دنبال کرد تا این اقتصاد قوی رقم بخورد و البته با همتی که عزیزان دارند، این اقتصاد قوی انشاءالله رقم خواهد خورد.

وی در مورد موضوع گردشگری افزود: توسعه گردشگری و فعال بودن اقتصاد به معنای نگران شدن از ولنگاری نیست؛ بلکه به این معناست که امروزه بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی هستند که حاضرند به تمام مقررات ما پایبند باشند و اگر در زمان ورود به کشور مقررات برای آن‌ها تبیین شود، بدون شک پایبند خواهند بود. جسارت به قانون را ممکن است یک ایرانی یا یک خارجی داشته باشد که آن، یک موضوع مصداقی است؛ اما عموما اینگونه نیست؛ لذا گردشگری می‌تواند درحالی توسعه یابد که ما ناهنجاری‌های آن را نداشته باشیم که بدون شک این موضوع، قابل اجرا و اقدام است.

وی با یادآوری موضوع اهمیت سازمان‌های مردم نهاد و سمن ها، افزود: ما در حال ایجاد سازوکاری برای فعال شدن ماده ۶۶ قانون آیین دادرسی کیفری هستیم که بتوانیم به نحوی برای سازمان‌های مردم نهاد چارچوب کاری تعریف کنیم تا نقش مشارکت مردم در بسیاری از مسائل مطرح شود.

آیت الله رییسی در ادامه به موضوع دارالعباده اشاره کرد و با بیان اینکه دارالعباده را باید حفظ کرد و آن را ارتقاء بخشید، تصریح کرد: برخی آسیب‌های اجتماعی با استان یزد سازگاری ندارد و باید دراین زمینه کار‌های زیادی انجام داد.

منبع : خبرگزاری میزان

 تاریخ انتشار: 10:17 - 03 بهمن 1398

- کد خبر: ۵۸۹۵۷۸
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
آموزش گرفتن خروجی و بکاپ از انواع اطلاعات تلگرام title
در صورتی که نیاز به گرفتن خروجی و بکاپ از اطلاعات خود در تلگرام دارید، در ادامه می‌توانید آموزش استخراج داده‌های Telegram را مشاهده کنید.
آشنایی به شکل بلایند دیت یعنی چی؟ title
‌نمی‌توان بلایند دیت را پدیده‌ای بیگانه و مغایر با فرهنگ ایرانی دانست خصوصا که می‌تواند یکی از راه‌های آشنایی افراد برای روابط عاطفی و ازدواج در نظر گرفته شود. به تازگی هم برنامه‌ای که اصطلاحا نسخه اسلامی بلایند دیت است ساخته شده، هر چند ساخت ورژن اسلامی بلایند دیت انتقادات زیادی را بین کاربران برانگیخته است.
وکس صورت در دوران قاعدگی ضرر دارد؟ title
خدمات زیبایی مثل مانیکور، پدیکور، اپیلاسیون و… به بخش جدایی‌ناپذیر زندگی روزمره‌ تبدیل شده‌اند.
تفاوت قاضی ایستاده و قاضی نشسته چیست؟ title
در یک تقسیم‌بندی کلی قضات به دو عنوان قاضی ایستاده و قاضی نشسته تقسیم می‌شود. قاضی ایستاده به دادیار، دادستان و بازپرس، گفته می‌شود و قاضی نشسته به قاضی صدور حکم گفته می‌شود.
پلمپ قدیمی‌ترین پیتزا فروشی تهران بخاطر حجاب! title
پیتزا "داوود" قدیمی‌ترین پیتزا فروشی تهران به دلیل عدم رعایت حجاب پلمب شد
بعد از ۱۸ سال نمی‌دانم ناصر عبداللهی را کشته‌اند یا نه؟ title
«ناصر را زده بودند، اما این‌که چه کسی این‌کار را کرد من هیچ‌وقت نفهمیدم»؛ این‌ها گفته‌های فاطمه فهیمی، همسر ناصر عبداللهی است. پس از ۱۸ سال، او در مصاحبه خود روایتی جدید از مرگ پرابهام خواننده مشهور دارد. کسی که به گفته خودش در تمام این سال‌ها متهم به قتل همسرش بوده، اما قانون به او اجازه نداده تا او را پیگیری قضایی کند. این پرونده عبداللهی بدون پیگیری پدر و پسران عبداللهی مختومه اعلام شد و هرگز عاملان مرگش شناخته و مجازات نشدند.
سرعت اینترنت در ایران چطوره؟ title
با وجود گزارش جدید اسپیدتست در ماه مارس ۲۰۲۴ که حاکی از بهبود وضعیت سرعت اینترنت ایران است، جایگاه ایران در رده‌بندی کلی نسبت به دیگر کشور‌ها افت داشته است.
برگزیده
چرا اسرائیل از ریزپرنده برای خرابکاری در اصفهان استفاده کرد؟ title
استفاده اسرائیل از ریزپرنده برای تهاجم به یک پایگاه هوایی در اصفهان، بیش از آنکه محصول یک طراحی عملیاتی باشد، نتیجه پذیرفتن معادله جدید با ایران تا این لحظه از تنش‌ها هست.
لیلاز: اسرائیل می‌خواهد ما را وارد یک درگیری بزرگ کند title
سعیدلیلاز، اقتصاددان: بدون شک، نتانیاهو (نه اسراییل) از رویارویی که با ایران خواهد داشت، منافعی برداشت می‌کند، اما منافع کلان ایران این است که وارد این دام و این بازی نشود، چراکه ایران به هر حال قدرت‌نمایی خود را انجام داده است. شاه‌کلید حرف من این است، ما در صحنه خاورمیانه برد ژئوپلیتیک داشته‌ایم، نباید این برد ژئوپلیتیک را با یک باخت تاکتیکی تعویض کنیم. این خواسته مهم اسراییل است که برد ژئوپلیتیک ایران را با یک باخت تاکتیکی عوض کند. ایران نباید تن به این اشتباه دهد و تن هم نخواهد داد
توصیه مهم رهبر انقلاب به ارتش جمهوری اسلامی ایران title
حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمودند: جا دارد که امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران را «حزب‌الله» بنامیم. هر چه می‌توانید، در این خطِّ حزب‌اللّهی جلو بروید.
رئیسی: وعده صادق هیمنه شکست‌ناپذیری اسرائیل را فرو ریخت title
رئیس‌جمهور گفت: بعد طوفان الاقصی، وعده صادق هیمنه اسرائیل را فرو ریخت و ثابت کرد قدرت آن‌ها تارعنکبوتی است.
رئیسی: ایستادگی یمن معادلات را به‌نفع غزه رقم خواهد زد title
رئیس‌جمهور با اشاره به ابتکارات دلاورانه مجاهدان یمنی در جهت توقف نسل‌کشی ملت فلسطین تصریح کرد: ایستادگی و مقاومت ملت قهرمان یمن کنار ملت فلسطین قطعاً در بازدارندگی جنایات رژیم صهیونیستی مؤثر است و معادلات را به‌نفع مردم مظلوم غزه رقم خواهد زد.
گزارش ارتش رژیم صهیونیستی از جزئیات حمله ایران title
سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی گفت: ایران شب گذشته بیش از ۳۰۰ موشک بالستیک و پهپاد و موشک کروز شلیک کرد.